東京を行ったり戻ったり人のブログ

日常をつらつら綴ります。

『社長の覚悟 守るべきは社員の自尊心』 柴田 励司 "Respect of the President Employee's Self-Esteem to Protect" Reiji Shibata

・You work for me から I work for you へ

→あなたのために働いている。自分のためでは社員は動かない。

・悪い報せを聞くときはこちらからあえてジョークを飛ばして、緊張する報告者を和ませる気遣いをしました。

→悪い報告をしてくれる人ほど大切にする。

・「君のパフォーマンスを上げるために、私にできることを教えてほしい。何をすれば、君を助けることができるだろうか?」

→あなたのために私は働いている。

・「あなたはできる人間だ。もし、どうやってもできないのであれば、そんなあなたをチームに採用した私の責任である」

→最後に責任を取るのは私。あなたには全力でプロジェクトに取り組んで欲しい。

 

· From You work for me to I work for you

→ I am working for you. Employees do not move for me.

· When listening to bad news, I skipped a joke daringly from here and I made a worrying letter to tense the reporter.

→ Take good care of those who do bad reports.·

"Please tell me what you can do to improve your performance, what can I do to help you?"

→ I am working for you.·

"You are a capable person ... If you can not do anything, it is my responsibility to adopt such a team as a team"

→ It is I who takes responsibility at last. I want you to work on the project with full power.