東京を行ったり戻ったり人のブログ

日常をつらつら綴ります。

『ダントツの強みを磨け 私の履歴書』坂根正弘

・経営とは、限られた資源(ヒト・モノ・カネ)を有効に使って「顧客価値」を創造しながら、最大限の収益を継続的に生み出すこと、そして、それをいかにバランスよく各ステークホルダー(社会や株主、顧客、取引先、社員など)に分配するかです。そのためには、どの市場、あるいは、どの事業や商品・サービスを選択し、それに集中するか-いわゆる「選択と集中」が基本となります。

 

・ダントツを実現する極意とは、逆説的な言い方ですが、何かを「あきらめること」「断念すること」です。数を追う経営をやめて、商品・顧客価値向上による利益重視に切り替えました。
→大規模パーティーではなく、全員が座れてじっくり話せて、主催が全参加者について知っていてアシストを出す小規模パーティーにするべきなのかも。

 

"Honor the strengths of Dantotsu and my resume" Masahiro Sakane

· Management is to continuously produce maximum profit while creating "customer value" by effectively using limited resources (human, mono, money), and how to balance it stably in each stakeholder (Society, shareholders, customers, business partners, employees, etc.). To that end, it is basically the so-called "selection and concentration" which market, which business, products and services to select and focus on.

 

· The secret of realizing Dantotsu is a paradoxical way of saying, something to give up "to abandon". I switched to profit emphasis by improving products and customer value by stopping management pursuing a number.
→ It may not be a large party but everyone can sit down and speak thoroughly, the organizer should know about all the participants and make it a small party to assist.